Přihlásit se do Intranetu ČD

 
 

Železničář / Zahraničí / DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace

DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace

3.1.2025 – autor: PETR SLONEK

Soutěž na vysokorychlostní vlaky nové generace ICE, kterou loni v prosinci vypsaly Deutsche Bahn, skončila nezdarem. Do výběrového řízení na vývoj a dodávku 95 vlaků ICE 5 se totiž nikdo nepřihlásil. Německý státní dopravce proto tendr na prestižní projekt počátkem listopadu zrušil.

DB nenašla zájemce o dodání vlaků ICE nové generace

Ukončení potvrdil mluvčí DB na účtu X Eisenbahn in Ö, D, CH. „DB zastavuje výběrové řízení na ICE 5. V termínu nepřišla žádná nabídka splňující požadavky,“ stojí v prohlášení. Později dodal, že obnova parku dálkové dopravy se odehrává prostřednictvím vozidel od výrobců Siemens ICE3neo a Talgo ICE L objednaných k dodání do roku 2030. 
V soutěži na pátou generaci souprav byly pouze dvě společnosti – Siemens a jeho francouzský konkurent Alstom. Deutsche Bahn s nimi spolupracovaly na vývoji konceptů a obě firmy se mohly přihlásit do výběrového řízení. Siemens vyvinul a postavil všechny předchozí generace ICE a TGV pochází od Alstomu. Další výrobci rychlovlaků, Talgo a Hitachi Rail, nepodali dokonce ani žádost o kvalifikaci.
O nových jednotkách se mluvilo jako o „ICE budoucnosti“ a na německé vysokorychlostní síti se měly objevit po roce 2030. Teď však není zcela jasné, kdy a zda vůbec ICE 5 vznikne. Dopravce poptával vlaky, které jezdí minimálně 300 km/h a nabízejí přibližně 940 míst k sezení s maximální délkou 400 metrů. Schváleny měly být pro Německo a přeshraniční provoz do Basileje. Očekávalo se také nové pojetí interiéru. Samozřejmostí měl být bezbariérový přístup a wi-fi. Počítalo se s rámcovou smlouvou na až 95 vlaků s garancí odběru 33 jednotek. Nahradit měly stárnoucí vlaky ICE první a třetí generace a rozšířit flotilu ICE. Za neúspěchem může být příliš vysoká cena i přísné technické požadavky, jež by ji ještě navýšily. Mluvčí sdružení cestujících Pro Bahn Detlef Neuß řekl, že se zástupci výrobců s ohledem na velké náklady rozhodli projekt odložit. V tendru na až 95 jednotek byla uvedena částka jedna miliarda eur.
 


Průměrné hodnocení (0 hlasů): 0

Další články této rubriky

Mezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlakůMezi Itálií a Švýcarskem pojede více přímých dálkových vlaků

29.12.2024 - Italský dopravce Trenitalia, spadající do skupiny Gruppo FS Italiane, a Švýcarské federální dráhy (SBB) rozšiřují vzájemnou spolupráci a od roku 2026 cestujícím nabídnou mezi oběma státy nové přímé dálkové vlaky. Půjde… »

Vytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejnáVytížená trať z Forchheimu do Eggolsheimu je čtyřkolejná

18.12.2024 - Německo udělalo další důležitý krok při modernizaci železniční trati mezi Norimberkem a Bamberkem. Správce infrastruktury nedávno dokončil modernizaci úseku z Forchheimu do Eggolsheimu, který má nově čtyři koleje místo… »

Nový dvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéruDvoupodlažní Cityjet ÖBB si odbyl premiéru

11.12.2024 - Rakouský státní dopravce ÖBB představil v St. Pöltenu novou dvoupodlažní jednotku Stadler Kiss. Soupravy, nesoucí obchodní označení Cityjet, mají od roku 2026 zajistit větší kapacitu, komfort a dostupnost v regionální dopravě ve… »

 

Všechny články rubriky Zahraničí

 
 
Filtr pro třídění článků
Datum od
Datum do
Železničář číslo
Rubrika